Sunday, March 17, 2013

Motivasi 4


"Sebesar2 dosa adlh dosa yg dilakukan ketika kita rasa brdosa melakukannya" -Imam Ghazali-


KEMEMPUAN MELUPAKAN HAL HAL YANG TIDAK DISENANGI ADALAH SUATU NIKMAT,
MENGINGATI NIKMAT - NIKMAT ADALAH KEBAIKAN, DAN TIDAK MEMIKIRKAN KEKURANGAN ORANG LAIN ADALAH SUATU KEUTAMAAN - aL - qARNI

“Pemuda, dari dahulu hingga sekarang, tetap merupakan tiang pasak bagi kebangkitan sesuatu umat. Mereka merupakan rahsia kekuatan mana-mana kebangkitan, malahan angkatan pemudalah yang menjadi barisan penjulang panji-panji bagi perjuangan Islam.”

"..Lebih berwaspada dgn maksiat sebenarnya lebih baik daripada berhati-hati dengan musuh, ...Dosa adalah lebih aku takuti daripada musuh..."
-Umar al Khattab-

"..Aku tahu rezekiku tak dimakan orang,kerananya hatiku tenang..aku tahu amalan2ku tdk mungkin dilakukan oleh orang lain,maka aku sibukkan diriku utk beramal..aku tahu Allah selalu melihatku,kerana itu aku malu bila Allah mendapatiku melakukan maksiat...aku tahu kematian menantiku,maka aku persiapkan bekal utk bertemu Rabbku.."
-Hassan al Basri-

“Tidaklah kami pernah melihat ataupun mendengar hal ajaib seperti ini. Muhammad al-Fateh sudah menukar darat menjadi lautan, melayarkan kapalnya di puncak gunung dan bukannya di ombak lautan. Sesungguhnya Muhammad al-Fateh dengan usahanya ini telah mengatasi Alexander The Great!”
Ahli Sejarah Byzantine-

"Andai Islam seperti sebuah bangunan usang yang hampir roboh, maka akanku berjalan ke seluruh dunia mencari jiwa-jiwa muda. Aku tidak ingin mengutip dengan ramai bilangan mereka, tapi aku inginkan hati-hati yang ikhlas untuk membantuku dan bersama membina kembali bangunan usang itu menjadi sebuah bangunan yang tersergam indah."
-As Syahid Imam Hassan Al Banna-

Kemarahan orang yang berakal dilihat pada tindak tanduknya dan kemarahan yang ada pada orang jahil itu dapat dilihat melalui perkataannya.
- Saidina Ali bin Abi Thalib-



No comments:

Post a Comment